Conversie verhogen om succes te hebben met jouw website

– Wat is conversie optimalisatie?
– Website optimalisatie
– Marketing strategie
– Conversie website
– SEO
– SEO Tips
– Conversie verhogen voor winnende verkooppagina’s
– Start vandaag

De conversie op jouw website verhogen; het is cruciaal wanneer je een internet succesverhaal wilt worden. Maar, hoe pak je het aan; de conversie verhogen? Als jij op onze website bent beland, wil je dit graag weten en het goede nieuws is; wij vertellen je graag hoe de conversie verhogen werkt.

Wat is conversie optimalisatie?

Het is één van de belangrijkste trends op het gebied van e-commerce; conversie optimalisatie. Het woord ‘conversie’ staat voor het omzetten van bezoekers naar betalende klanten. Het woord ‘optimalisatie’ staat voor het perfectioneren van jouw website; als deze is geoptimaliseerd zal het bezoekers eerder tot een aankoop aanzetten. Conversie optimalisatie is daarom essentieel, wanneer jij een succesvolle online marketeer wilt worden.

website verbeteren

Website optimalisatie

We spoelen vijftien jaar terug in de tijd. Had je destijds een fantastisch product en een goed functionerende website, dan was het makkelijker om uit te blinken; simpelweg omdat er weinig experts waren op het gebied van online marketing.

Al snel ontdekten bedrijven dat het cruciaal was om hoog in zoekmachines als Google te scoren. Ze gaven veel geld uit aan advertentiekosten op Google en Yahoo, zodat ze beter zichtbaar werden. Deze kosten reisden na een tijd de pan uit, waardoor bedrijven besloten geld te investeren in website optimalisatie. Dit zou op de lange termijn minder geld kosten en meer opleveren.

Marketing strategie

Bekende webshops gingen fanatiek aan de slag met conversie optimalisatie. Na vele testen en psychologische onderzoeken bleek dat je met een aantal kleine aanpassingen op een website mensen kunt triggeren om eerder een aankoop te doen. Deze aanpassingen bleken zo succesvol dat het bij een bedrijf als Amazon miljoenen opleverde.

Doordat de grote bedrijven binnen lopen door middel van conversie optimalisatie, besluiten ook steeds meer kleinere bedrijven en webshops er aandacht aan te besteden. Vaak besteden ze deze taak uit, omdat het een vak is waarbij veel expertise komt kijken. Maar wist je dat jij de website optimalisatie ook zelf kunt uitvoeren?

Conversie website

Het lijkt ingewikkeld om de conversie op jouw website te vergroten, maar dat is het niet. Mits jij bereid bent jezelf te verdiepen in het onderwerp natuurlijk. Wil je de conversie op jouw website vergroten, dan is het van belang om jouw website te optimaliseren. Een belangrijk aspect van deze optimalisatie is SEO (zoekwoorden optimalisatie).

SEO

Je bent op zoek naar een bepaald product, laten we zeggen; een e-book over marketing. De zoekmachine die je hebt gebruikt, scant vervolgens alle websites op inhoud en toont jou een overzicht van de sites die het zoekwoord bevatten.

Google toont deze websites in een bepaalde volgorde. Vanzelfsprekend klik jij op de pagina’s die bovenaan in de zoekmachine verschijnen. Daarom is het van groot belang dat jij de teksten op jouw websites zodanig optimaliseert dat Google ze zal herkennen en zal tonen. Hoe beter jouw website is geoptimaliseerd hoe meer de zoekmachine je zal waarderen waardoor je hoger in de zoekresultaten zult eindigen. En dat is jouw doel!

SEO tips

SEO is een vak apart, het is dan ook lastig om in één artikel alle ins-en outs met je te delen. Echter willen we je de zeven belangrijkste, basis SEO tips niet onthouden.

1. Kies het juiste zoekwoord
Denk na op welke zoekterm jij gevonden wilt worden. Kies een zoekterm waarop veel gezocht wordt en kijk ook naar de synoniemen voor datzelfde woord en pas deze ook toe. Je kunt het onderzoek naar het juiste zoekwoord doen met de Google Keyword Planner. Toets je een zoekwoord in dan laat Google je bovendien suggesties voor dat woord zien.

2. URL
Pas de URL van jouw website aan op het zoekwoord. Verwerk het hoofd zoekwoord indien mogelijk in het adres. Heb jij een website over fietsen, probeer dit woord dan in jouw webadres te verwerken. Voorbeeld: www.goedkopefietsen.nl.

3. Vergeet de Page title niet
De pagina titel, oftewel de Page Title, staat niet op jouw website zelf, maar in de bovenste rand van jouw internetbrowser. Deze regel tekst lijkt niet relevant, maar vergis je niet. Zoekmachines scannen ook deze regel tekst én het is bovendien de regel die in de zoekresultaten verschijnt. Zorg ervoor dat het hoofd zoekwoord zover mogelijk vooraan in de zin staat en mensen aanspreekt.

4. Vul de Meta-tag in
Alhoewel de Meta-tag niet meer relevant is voor jouw score in Google, is het wel belangrijk om deze in te vullen. De tekst verschijnt namelijk tezamen met de Page Title in het zoekresultaten overzicht van bijvoorbeeld Google. Zorg dat de Meta-tag het zoekwoord bevat en het een goed lopende zin is die mensen triggert jouw website te bezoeken.

5. Gebruik tussenkoppen
Om een tekst goed leesbaar te maken, is het belangrijk om gebruik te maken van koppen en tussenkoppen. Het maakt het voor de lezer mogelijk om de tekst te scannen op voor hen nuttige informatie. Google functioneert eigenlijk hetzelfde. Heb jij een overzichtelijke tekst met witregels en (tussen)koppen dan zal hij je daarom belonen.

! Let er wel op dat Google (tussen)koppen enkel herkent wanneer ze een bepaalde grootte hebben. De grote koppen die in H1 en H2 zijn vermeld, zijn voor de zoekmachine het belangrijkst. Daarna volgen de H3 en H4 groottes. Werk echter wel met alle groottes om schreeuwerigheid te voorkomen en de tekst zo overzichtelijk mogelijk te houden.

6. Overdrijf niet
Heb jij een zoekwoord, dan is het belangrijk deze over de gehele pagina te verspreiden. Zo raden we aan om in de eerste honderd woorden van je homepage het zoekwoord een aantal keer te vermelden. Laat echter de leesbaarheid van de tekst er nooit onder lijden!

Overdrijf bovendien niet. Het is verstandig het woord circa 5x in een tekst te laten terugkomen. Doe dit aan het begin van de eerste zin, halverwege de tekst en aan het eind. De twee overige keren kan je verspreiden.

7. Schrijf langere teksten
Google is dol op informatie en daarom beloont het websites die veel nuttige teksten bevatten. Lange teksten (circa 1.000 woorden) zijn bovendien ideaal om jouw zoekwoord in te verwerken zonder dat het irritant wordt.

Om jouw tekst interessant en leesbaar te houden is het een aanrader om afbeeldingen en tussenkoppen te gebruiken. Ook bij dit aandachtspunt geldt; overdrijf niet! Wordt jouw tekst te lang en bevat het te veel irrelevante informatie, dan zal jouw bezoeker afhaken.

wat is conversie optimalisatie

Conversie verhogen voor winnende verkooppagina’s

Wil jij op jouw website de conversie verhogen en weten hoe je dat moet aanpakken? De oplossing is jezelf voorzien van de juiste informatie. De training ‘Maak winnende verkooppagina’s’ legt jou in heldere taal uit hoe jij jouw verkooppagina kunt optimaliseren, waardoor de bezoeker eerder tot een aankoop zal overgaan en de conversie wordt verhoogd.

De training ‘Maak winnende verkooppagina’s’ wordt op dit moment tegen een zeer aantrekkelijk tarief aangeboden. Besluit je nu te investeren in kennis, dan zal je daar op de lange termijn rijkelijk voor worden beloond. De ontwikkelaars van de training zijn bovendien zo overtuigd van hun cursus dat zij een niet-goed-geld-terug-garantie in het leven hebben geroepen. Je mag de training 14 dagen uittesten. Niet tevreden? Dan ontvang jij het volledige aankoopbedrag retour, zonder dat je de toegang tot de training verliest.

Start vandaag

Wil jij jouw website verbeteren c.q. optimaliseren zodat jouw omzet zal stijgen en het geld zal binnen stromen zonder dat je op dat moment achter jouw computer zit? Start dan vandaag met de training ‘Maak winnende verkooppagina’s’ en zie hoe snel de conversie op jouw website wordt verhoogd.

Salespagina maken en optimaliseren?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *