Internetconcept op de markt (durven) brengen

– Wat is een Internetconcept?
– Internetconcept alleen is nog niet genoeg
– Doorzetten of Stoppen
– marketingstrategie; unieke heldere concepten
– Het Geld komt later
– De trend achteraan lopen of mee met de trend
– hoe maak je een concept?

Wat is een Internetconcept?

Een internetconcept is een plan/idee wat via het internet waargemaakt kan worden. Bijvoorbeeld een website, app of platform wat als plan uitgestippeld is om in de markt te zetten.

Natuurlijk is een standaard webshop voor bijvoorbeeld kleding ook een internetconcept geweest. Maar wat wij bedoelen met deze term is een bedrijf dat zich door middel van een bepaald concept/idee in de markt zet, oftewel waar het unieke idee centraal staat.

Denk bijvoorbeel aan een concept zoals AIRBNB, FACEBOOK of GROUPON. Flinke partijen welke sowieso 1 ding gemeen hebben met elkaar. Zij hebben namelijk een product in de markt gezet waar enorm veel vraag naar bleek te zijn en hebben het succesvol gemaakt door de wijze hoe zij het in de markt hebben gebracht.
hoe maak je een concept

Internetconcept alleen is nog niet genoeg

Facebook heeft soortgelijke voorgangers gehad die het helaas niet hebben gered of lang niet zo succesvol zijn geworden. Soms kun je dan ook erg dichtbij succes zijn en alsnog naast het net vissen.

Voor Youtube heeft het bijvoorbeeld even geduurd voordat zij succesvol werden. Er waren meerdere vergelijkbare sites. En ondanks dat er in het begin enkel geinvesteerd werd zonder dat er sprake was van winst, bleek het na verloop van tijd een groot succes. Het investeren, geloof in het product en doorzettingsvermogen heeft hiertoe geleid.

Natuurlijk zit er achter Facebook en de andere grote partijen inmiddels een enorm team. Echter; zij zijn ook klein begonnen. Nog belangrijker; zij zijn ook een van de grotere spelers.

Behaal jij slechts een heel klein deel van het succes wat zij hebben behaald, dan zal dat jouw leven waarschijnlijk nog steeds enorm veranderen.

internetsucces van facebook

Doorzetten of Stoppen met je Internetconcept

Ok, je denkt een goed plan te hebben. Volle moed ben je al even bezig, maar zonder succes. Eerder heb je succesverhalen gehoord waaruit bleek dat het internet succes mede dankzij het doorzetten is ontstaan.

Het geloof in slagen is echter steeds verder te zoeken. De tijd en het geld wat in je product gestopt wordt lijkt verspild.
Er komt dan een punt waar je moet besluiten om te stoppen of door te zetten.

Ga voor jezelf na of je concept wel zo orgineel is. Wat er allemaal nog verbeterd kan worden. Zo vaak is gebleken dat iemand van te voren een interconcept had waarin hij of zij heilig van was overtuigd.

Soms blijkt het niet zo te zijn, maar ook vaak is het zo dat er gaandeweg aanpassingen worden gedaan waardoor het internetsucces alsnog behaald kan worden.
Beland niet in een tunnelvisie.

Stop zeker niet te vroeg, maar als je concept toch niet zo orgineel blijkt te zijn en je aanpassingen niet veel te weeg zullen brengen dan is het misschien tijd om te stoppen met dit concept.

Daarentegen laat het niet zitten bij 1 idee. Meerdere internetondernemers hebben diverse concepten gelanceerd voordat er een aantal succesvol werden.

marketingstrategie; unieke heldere concepten

Over het algemeen gaat er veel tijd verstreken om een dergelijke interconcept in de markt te zetten.

Denk klein in plaats van groot. Oftewel begin klein en wordt groot. Dit maakt het voor jou gemakkelijker, maar ook voor jouw doelgroep. Houd het simpel, zodat mensen jouw concept begrijpen en naarmate ze het concept kennen, kunnen er wat meer extra’s aan toegevoegd worden welke iets complexer zijn (maar houd het nog steeds simpel).

De sneeuwbal moet beginnen met rollen. Net die paar unieke punten van jouw concept moeten hier voor zorgen. Als jouw concept niet direct begrepen wordt zullen de mensen direct door gaan naar bijvoorbeeld een andere website. Waarom? Omdat je nog geen ”bekende naam” bent.
Vanwege deze reden zullen mensen niet snel geneigd zijn om jouw ”leuke” concept te willen begrijpen.

Als er over je concept gepraat wordt, dan zullen mensen hier sneller toe geneigd zijn. Oftewel zorg dat je gezien wordt door middel van de juiste marketing te gebruiken (SEO, SEA, e-mailmarketing, offline marketing, social media etc.) en laat jouw concept de sneeuwbal groeien.

uniek concept

Het Geld komt later

Het internetconcept zelf moet de focus hebben. Leg de focus eerst op je unieke eigenschappen, de logica van het concept, de marketing en de positionering in de markt.

Zodra het concept in de markt staat en er wordt over jou gepraat, dan kun je beginnen met het verdienen van geld. Waar mensen zijn valt namelijk geld te verdienen. Zorg eerst dus dat deze mensen er zijn, het er meer worden en dat ze blijven komen.

Het is uiteindelijk makkelijker om hier iets aan te koppelen wat geld op levert (affiliatepartners zijn hier een mooi voorbeeld van).
Kijk naar bijvoorbeeld de vele mensen met de vele instagramvolgers en hiermee dus hun brood verdienen.

De trend achteraan lopen of mee met de trend

Je hoeft niet altijd compleet het wiel opnieuw uit te vinden. Sterker nog, dit is erg lastig. Speel in op trends in de markt.
Zie je een bepaald internetconcept maar denk je dat je dit beter kan door net wat aanpassingen aan te brengen..
Is er een nieuw product op de markt waarvan jij denkt dat dit anders aangeboden moet worden..
Of juist een internetconcept waar jij mee kan samenwerken, omdat je denkt een toevoeging te hebben voor hen..

Zet je creatieve mind aan het werk!

geld verdienen met internetconcept

hoe maak je een concept?

Een concept bedenken ligt grotendeels bij jezelf. Wel kun je in de weg naar succes op het internet met je online concept vaak de nodige coaching gebruiken. Aangezien er geen vaste route is die zo voor het oprapen is.

Via het coachingsprogramma van Master Marketer kan je geholpen worden om jouw internetbedrijf op te zetten. Zo kun jij je je optimaal focussen op jouw kwaliteiten en zal het je een hoop uitzoekwerk schelen.

Ik wil Starten met mijn online concept

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *