Webshop promoten voor meer bezoekers en meer inkomsten

– Online promoten
– Webshop promoten tips
– Hoe webshop promoten
– Webshop promoten op Facebook
– Webwinkel promoten via prijsvergelijkingssites
– Een webshop promoten kan zoals je ziet op diverse manieren

Wil je veel bezoekers trekken, dan moet je jouw webshop promoten. Reclame maken kan op diverse manieren; zowel online als offline.
Bij een webshop is online marketing de meest interessante methode. Na iedere vorm van online marketing kun je analyseren of het aantal bezoekers en de verkoopcijfers op jouw website is gestegen.
Op deze manier kun je de gemaakte promotiekosten afwegen tegen de opbrengsten en bepalen welke online promotie methode effectief is en welke niet.

Online promoten

Een webshop online promoten kan je op diverse manieren aanpakken. Een veel gebruikte manier is adverteren via AdWords. Jouw reclame verschijnt dan tussen de zoekresultaten in Google. Ook kiezen mensen voor AdMarkt, waarmee jouw advertentie op Marktplaats wordt getoond.
Daarnaast kun je banners en links inkopen bij diverse startpagina’s en via de Social Media kanalen jouw product extra zichtbaar maken.

Webshop promoten tips

Als beginnende webshop eigenaar is het best lastig om jouw webwinkel in de markt te zetten. Er zijn zoveel verschillende manieren om reclame te maken, dat je wellicht niet weet waar te beginnen. In dit artikelen bespreken we verschillende manieren om jouw webshop te promoten.

Hoe webshop promoten

Een webshop promoten dien je zorgvuldig aan te pakken. Bezoek websites die te maken hebben met jouw doelgroep en vraag de webmasters van deze websites om links uit te wisselen.
Op deze manier kunnen bezoekers van andere websites op jouw website terecht komen. Ook kijken zoekmachines naar het aantal links die naar jouw website leiden. Het is ook een goed idee jouw website aan te melden op een startpagina welke betrekking heeft op jouw product.

Webshop promoten op Facebook

Een populaire manier om een webshop te promoten is via Social Media. Je kunt jouw producten aanbieden via Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest. Jouw product promoten door middel van advertenties is een goed idee.
Het is echter belangrijk om niet lukraak te gaan promoten.

Analyseer jouw statistieken en achterhaal wanneer jouw doelgroep online is. Ook is het regelmatig posten van berichten belangrijk en probeer interactie uit te lokken. Dit kan door middel van een winactie, een vraag of een contest. Overdrijf niet en plaats relevante content, plaats je teveel (irrelevante) berichten dan zal jouw doelgroep dit als spam beschouwen.

Korting, daar houden mensen van. Wil jij de drempel om iets te bestellen lager maken, dan is het een goed idee om een tijdelijke kortingsactie op poten te zetten. Geef aan dat mensen bijvoorbeeld 20% korting krijgen wanneer ze een bestelling plaatsen en neem de verzendkosten voor jouw rekening.
Zijn de mensen tevreden over het product en de door jou geleverde service, dan heb je er hoogstwaarschijnlijk een vaste klant bij.

Webshop promoten op facebook

Webwinkel promoten via prijsvergelijkingssites

Zijn mensen op zoek naar een specifiek product, dan bezoeken ze vaak een prijsvergelijkingswebsite. Er zijn verschillende soorten prijsvergelijkers te vinden. Is er een vergelijkingswebsite voor het product dat jij aanbiedt, dan is het verstandig om jouw website ook op deze website te laten vermelden.

Komt een klant via deze website op jouw pagina terecht en doet een aankoop, dan ontvangt de prijsvergelijkingswebsite van jou een klein bedrag c.q. commissie. Heb je jouw website eenmaal aangemeld bij een dergelijke site dan gaat de rest vanzelf. Prijsvergelijkingswebsites hebben over het algemeen een geautomatiseerd systeem welke de actuele tarieven van jouw product bijhoudt en vermeldt. Handig wanneer je de prijs van het product verlaagd of een tijdelijke actie hebt.

Een webshop promoten kan zoals je ziet op diverse manieren

Welke manier het beste bij jouw webshop past is afhankelijk van jouw doelgroep en jouw budget. Ga na op welke kanalen jouw doelgroep zich bevindt en analyseer tijdens en na een periode van online promotie het aantal bezoekers op jouw website en het aantal verkopen en pas indien nodig jouw strategie aan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *